Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem uważanym przez wielu za złożone i znane jedynie najlepszym ekspertom działanie. Choć pozycjonowanie witryny składa się z wielu elementów, to jeśli rozbijemy je na czynniki pierwsze, okazuje się mniej skomplikowane, niż początkowo się wydaje.
Wielu właścicieli stron stara się poprawić ich widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy odpowiednim przygotowaniu proces ten z pewnością okaże się skuteczny. Wystarczy wiedzieć, na czym to wszystko polega, na co zwrócić uwagę i jak prawidłowo zaplanować skuteczną strategię dostosowaną do Twojej firmy.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest procesem składającym się z wielu czynności przeprowadzanych w witrynie internetowej oraz poza nią. Ma to na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku sama marka i jej witryna muszą zyskać przewagę nad konkurencją w branży, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie strony wymaga poświęcenia się i skupienia, a kluczowym elementem tego procesu jest dostosowanie serwisu do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Tylko prawidłowo zoptymalizowane witryny mają szansę pojawić się na górze wyników wyszukiwania. Na ten proces składa się m.in. techniczna optymalizacja strony internetowej, wysoka jakość treści w witrynie, wartościowe linki z zewnętrznych stron oraz wybór odpowiednich słów kluczowych. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie popularności serwisu w sieci.
W przeszłości przedsiębiorcy skupiali się głównie na dostosowywaniu się do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Teraz równie ważna dla użytkowników jest wartość. Niestety trudno poprawić widoczności witryny, jeśli nie ma ona żadnej wartości dla internautów. Pamiętaj, że najważniejszym celem Twojej strony powinno być osiągnięcie jak największej liczby konwersji, do czego przyczynia się zadowolenie użytkowników. Każdy potencjalny klient odwiedza witrynę z konkretnym zamiarem. Postaraj się to wykorzystać!
W jaki sposób wyszukiwarka Google skanuje Twoją witrynę?
Wyszukiwarki, aby dostarczyć użytkownikowi jak najlepsze wyniki na konkretne zapytanie, przechodzą przez poniższe etapy:
- skanowanie – tu następuje wstępne przeszukiwanie sieci i znalezienie wszystkich stron internetowych o podobnej tematyce,
- indeksowanie – na tym etapie następuje sprawdzenie zawartości stron, które zostały wykryte podczas skanowania,
- wyświetlanie wyników – na samym końcu algorytm dopasowuje wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że pozycjonowanie stron internetowych okaże się dla Ciebie niezbędną strategią marketingu online. Nie czekaj i spróbuj swoich sił już dzisiaj!