Przed aktywnym w sieci internetowej przedsiębiorcą stoi wiele marketingowych wyzwań, z różnych często trudnych i nieznanych dla niego segmentów. Aby uniknąć błędów nie można pomijać biznesowych podstaw.
Dzięki naszemu artykułowi dowiesz się, czym jest marketing mix 4C i dlaczego warto wziąć pod uwagę wszystkie tworzące go elementy. Postaw na skuteczną promocję swojego przedsiębiorstwa i sprawdź, jak skutecznie to zrobić.
Rozwiązujemy zagadkę tajemniczego hasła “4C”
Tradycyjny marketing z koncepcją 4P z pewnością jest Ci znany. Jednak to nie koniec z tajemniczo brzmiącymi akronimami. Na horyzoncie pojawia się kolejna idea, tym razem jest to marketing mix 4C. Po kolei omówimy, co kryje się pod literą “C”.
Klient (Customer value)
Klient jest najważniejszy, jak to mówi stare porzekadło – “klient nasz pan”. Jego motywacje, aspiracje, potrzeby oraz cele stanowią clou udanego biznesu, niezależnie czy stacjonarnego czy stricte internetowego. Wyzwaniem dla przedsiębiorcy jest poznanie pragnień konsumenta, jak to zrobić? Przede wszystkim postawić na prowadzenie skrupulatnej analizy rynkowej.
Koszt (Cost)
To nic innego, jak nakłady, które konsument ponosi za nabycie określonego towaru bądź usługi. W idei marketing mix 4C, to nie tylko finanse, lecz poświęcony czas oraz zagrożenie, które wiąże się z realizacją transakcji.
Wygoda (Convenience)
Wiąże się z percepcja konsumenta odnośnie do dystrybuowania oferty produktów bądź usługów. Najprościej rzecz ujmując – to spojrzenie na kwestie łatwej dostępności do asortymentu, jego sprawnego odnalezienia w odmętach Internetu oraz profesjonalna obsługa i pomoc w procesie sprzedaży.
Komunikacja (Communication)
Nawiązywanie więzi z klientem stanowi ważny element w udanej kampanii promocyjnej. Właściwie to przedstawianie suchych faktów, w tym przypadku nie wystarczy. Warto więc postawić na prowadzenie spójnej promocji w różnych kanałach społecznościowych, jak i również content marketing.
Dlaczego marketing mix 4C ma znaczenie dla Twojego przedsiębiorstwa?
Badania pokazują, że pierwszym i głównym celem strategii marketingowej jest przyciągnięcie klientów. Wykorzystując skuteczną strategię marketingową, taką jak marketing mix 4C, firmy będą w stanie przyciągnąć więcej klientów, co zwiększy udział w rynku, zyski i satysfakcję. To również szansa, aby umożliwić firmom efektywne promowanie działalności za sprawą wizualnych elementów – jak logo, zdjęcie czy slogany. Dlaczego? Powodem jest stworzenie bardziej spersonalizowanych relacji z grupą docelową.